Ni gör något riktigt bra. Vi ser till att ni växer. Hör av dig om du vill ha hjälp med något litet eller något riktigt stort – vi hjälper dig att nå dina mål.
Bagliora är ett svenskt premiumvarumärke inom hudvård som riktar sig till kvinnor. Produkterna bygger på unika formuleringar som löser verkliga behov och har ett starkt fokus på clean beauty.
Bagliora hade i över fyra års tid försökt skala sin försäljning, men stod stilla. Trots annonsering på Meta och influencer marketing lyckades de varken nå lönsamhet eller tillväxt.
När vi klev in omsatte bolaget cirka 1,3 miljoner kronor per år – och behövde ett tydligt skifte för att ta sig vidare.
Vi utvecklade en ny strategi där vi:
Vi implementerade en ny kampanjstruktur på samtliga annonskonton, baserad på best practices från våra mest framgångsrika kunder.
Parallelt satte vi upp nya emailflöden och utskick som kontinuerligt drev försäljning. Vi skapade ett effektivt ekosystem mellan betalda och ägda kanaler.
För att förstå kundresan på djupet och fatta bättre beslut kring budget och strategi:
För att fortsätta växa bolaget skalade vi Bagliora internationellt – med en strukturerad go-to-market-strategi.
Redan under vårt första år tillsammans såg vi tydliga resultat. Omsättningen ökade från 1,3 MSEK till 9,1 MSEK, samtidigt som vi lyckades vända verksamheten till lönsamhet.
Under det andra året fortsatte vi bygga vidare på grunden vi lagt, vilket ledde till en omsättning på 15,7 MSEK – med fortsatt god lönsamhet.
Tillsammans med Bagliora har vi skapat en stabil tillväxtresa, där varje steg varit datadrivet, fokuserat och anpassat efter varumärkets unika position.